Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Svarstider på Fråga ATG

I det här forumet svarar vi normalt vardagar under dagtid. I vissa fall behöver vi ta hjälp av andra kollegor på ATG för att kunna besvara era frågor. Därmed kan det ibland dröja något. I dessa fall låser vi berörd tråd, i väntan på ett svar.

Kommentarer

  • Hej ATG!
    Svarar ni på alla typer av frågor?

    Axel
  • Vi ämnar att svara på alla frågor som våra affärsmässiga avtal och kontrakt tillåter. Om vi upplever att vi redan svarat på en fråga kommer vi inte att upprepa vårat svar, utan istället hänvisa till vårat svar.

    Anders
  • jag vill vet när min häst tävlar nästa hur gör jag

    illogs
  • Hej

    Denna information kan ni söka upp på Svensk Travsports hemsida travsport.se.

    Alexander
  • Igår så spelade jag plats på V75 men fick ingen utdelning fast jag prickade in några. När jag kollade så hade det ändrats till plats med början på avdelning 1. Dessa hästar jag prickade in gick inte på avdelning 1 utan skulle vara till V75 så inte vet jag vad som hände.

    Rosen
  • Hej Rosen

    Vänligen kontakta oss på kundsupport@atg.se med er frågeställning samt användarnamn eller personnummer så ska vi se hur vi kan hjälpa er vidare.

    Alexander
  • Som erfaren spelar (varit med i all travsport sammanghang ? forman tydligen INTE ! kritisera live sändingarna - utan då forman inget svar ! förut varför kan inte tips kommenterarna vara tyst när loppen går ?

    Henke
  • Hej Henke

    Självklart får man framföra sin åsikt gällande live-sändningarna. Är det så att ni är missnöjd med vår sändningar så för vi det vidare det till ansvariga.

    Alexander
  • Alexander, du får det att låta som om det är första gången du hör talas om att någon är missnöjd med livesändningarna, trots att det är ett upprepat fenomen. Det laggar hos stora delar av era kunder, vad tänker ni göra åt det?

    AnnikaL
  • Hej AnnikaL

    Om du går tillbaka och ser på våra svara så ser du också att så är inte fallet.
    Detta har absolut varit ett problem under en tid, men det har aldrig drabbat en större del av våra kunder och efter uppdateringar i slutet av förra året så är detta problem så gott som borta. Men som jag skriver i svaret ovan, om det uppstår så måste givetvis de som ansvarar för detta få denna information så de kan åtgärda problemen.

    Alexander
  • Alexander - du svarar till Annika Det har aldrig drabbats större del av eran kunder.- Jag er veldigt nyfiken hur fick ni resultat ? Bara att 6 - 700000 live spelare (tittare) inte hör av sej till er betyder inte att dom er nöjda !

    Henke
  • Då svarar man en nytillkommen att "vi är medvetna om problemet"...

    För övrigt, hur vet du/ni att det aldrig drabbat en större del av kunderna? De allra flesta ute i stugorna kontaktar aldrig ATG utan sitter hemma och svär alternativt slutar spela. Min väninna är en av dem. Hon klagar och svär, jag har sagt till henne att maila ATG, men det gör hon inte. Min svärfar 75, har helt gett upp, han har slutat titta på liven för det laggar och försöker desperat fortfarande hitta saker på hemsidan och klickar på måfå för att lägga ett spel för att sen upptäcka att spelet ju inte gällde förrän flera timmar senare. Det som tidigare var hans heltidssysselsättning är nu en parentes i hans liv. Han sitter mest och glor ut genom fönstret.

    Ni har ett stort mörkertal vad gäller missnöjda kunder!

    AnnikaL
  • Senaste ATG Play v-75 Mixen, Så ska dom prata om kommande V75, den här gången
    på Bergsåker, men dom partade mer om Prix d´Amerique varför det ?
    Kan ni inte ha ett eget program på Prix d´Amerique , och låta v75 mixen tala om omgångens
    V 75 chanser i stället, Nu fick man inte höra vilka som har chansen i dom andra avdelningarna 3.avd till 7 avd. på grund av dom två Tomtarna.

    Lennart Danielsson
  • Hej Lennart,

    Vi ska framföra dina synpunkter gällande sändningarna av Vass eller Kass.

    Anders
  • Nu var det V75 Mixen som är gällande och inte vass eller kass.

    Lennart Danielsson
  • Hej Lennart

    Så klart, vi framför era synpunkter gällande V75 Mixen.

    Alexander
  • Hej. Om man vill ge bort en andel i rikstravet och han inte har konto hos er hur göra lättast och på smidigast sätt ?

    Leif Nilsson
  • Hej!

    Den andelen ska registreras på den kunden som får den. Senast sista januari ska den registreras.

    Mvh Christer

    Christer ATG Kundservice
  • Varför detta fientliga sätt att hantera oss fasta kunder.
    När prenumerationen har tagit slut gör ni en otroligt skymfande aktion,
    mitt i ett lopp går ni in och helt sonika bryter sändningen,i stället för att varna
    kunden att abonnemanget är snart slut,eller att låta oss abonnera i tid.
    Är ni våra fiender,det verkar som ni gör allt för att bli av med oss...
    Ert sätt att agera är mycket skymfande.
    Skärpning...

    Bjarne H
  • Hej Bjarne

    Vi behöver få tillgång till er kontoinformation för att titta vidare på detta.
    Vänligen kontakta oss på kundsupport@atg.se istället för vidare hjälp. ange där anv namn, personnummer samt datum och tid då detta inträffade.

    Alexander
  • Hej jag undrar varför det inte blev någon utdelning på 5 Rätt på Jägersro när 7Rätt blev 233214:- jag upplever det mycket konstigt

    Matts Glaas
  • Om utdelningen på fem rätt understiger femton kronor så blir det jackpot. I dag var det två mycket svåra lopp och fem relativt enkla.

    Det var helt enkelt väldigt många som hade fem rätt och utdelningen var således för låg för att delas ut. Utdelningen på sju rätt påverkar alltså inte utdelningen på fem rätt.

    Anders
  • Glömde att rätta V75 omgång 30 2018-04-07 Solvalla,  kan ni hjälpa att få ut vinsten?  mvh Leif.
    Leif Karlsson
  • Hej Leif! Har man ett spelkvitto äldre än 30 dagar behöver du fylla i blanketten anmälan om utebliven vinst. Kontrollera i vår resultatkalender https://www.atg.se/spel/kalender/2018-04-07/resultat om det är vinst. Anmälan om utebliven vinst hittar du här: https://www.atg.se/hjalp/vinst-och-kontofragor
    Oskar ATG Kundservice
  • Hej Oskar,

    Hittar endast resultat från 7 april på länken du anger här https://www.atg.se/spel/kalender/2018-04-07/resultat

    Hur gör jag för att komma åt nyare lopp?
    MVH
    Lukas
    Lukas Stenmarck
  • Hej Lukas,

    Tack för din fråga.

    Här är länken till våran resultatsida, du kan ändra datum under "Välj dag".
    https://www.atg.se/idag/resultat.
    Nathalie ATG Kundservice
  • Vad betyder det att hästen ska/kan gå på rulle?
    Vad är breddlopp?
    p21-lopp?
    p22-lopp?
    Vad menas med springband?
    Solveig Feretti
  • Hej,

    Tack för frågan.
    Gå på rulle är att köra hästen i ryggarpå den andra hästarna.

    P21-lopp
        Läses ”Punkt-21-lopp” och kallas ofta uppsamlingslopp. Oftast körs loppet för hästar av lägre kvalitet där den avgörande faktorn för att komma med i loppet är tiden som förflutit sedan senaste starten. Ju längre uppehåll, ju enklare att komma med. Prispengarna är låga i P21-lopp.

    P22-lopp
        Innebär att de hästar som är närmaste övre klassgränsen kommer med i loppet. Alltså, om ett lopp är stängt vid 100.000 kronor så kommer  de hästar som är närmast under 100.000 kronor intjänat med i loppet. Systemet används i princip uteslutande i Frankrike och är mycket populärt även i Danmark där det kallas "amerikanerlöb". I Sverige förekommer det sällan och då med låga prispengar.

    Springband menas med att de har 20 m extra anlopp till starten och kommer med högre fart om de prickar starten.




    Christer ATG Kundservice
  • Hej// Jag skrev ett inlägg i lördags men det har inte blivit publicerat eller besvarat av er. Jag har bekräftat min e-post på mailet ni skickade till mig//Jan

    Hej
    Vet inte om det är en dum fråga men hästen som vann i V75-1 var spelad på cirka 47% av systemen. Det var cirka 1677000 system inlämnade och det återstår cirka 1100000 efter första loppet. Borde det inte vara runt 840000 system kvar om hästen var spelad i 47%?
    Mvh
    Jan
    Jan Johanson
  • Hej!

    Procentensatsen står för insatsprocent och inte streckprocent som tidigare.
    Axel ATG Kundservice
  • hej jag har spelat på trav sen 90talet och på senare år via datorn, men med den nya registreringen som startade för några veckor sen kan jag inte sätta in pengar från mitt conto det står att jag har spelat upp mina pengar, vad är detta för skit nu får jag åka till ett ombud för att spela kan ni inte fixa detta lägger jag av med trav!
    kenneth Olofsson
  • Hej Kenneth

    Vänligen kontakta oss på kundservice@atg.se,
    så ska vi försöka hjälpa dig lösa detta detta.
    Jimmy W ATG Kundservice
  • hej kan du hjälpa mig, det går inte att sätta in några pengar från mitt conto vad är det för fel?
    kenneth Olofsson
  • Hej,

    Tack för mailet.
    Kontakta kundservice på  08 -620 07 00.
    Christer ATG Kundservice
  • Hej,

    Tack för mailet.
    Kontakta kundservice på 08 620 07 00.
    Christer ATG Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.